PROJEKTIT
Uusien digitaalisten tuotteiden rakentaminen

Palvelukonsepti energiayhtiölle sähköautojen latausliiketoiminnan aloittamiseksi

Tausta ja ongelma

Pohjoismaisella energiayhtiöllä oli kunnianhimoinen tavoite nopeuttaa orgaanista kasvuaan uusien innovaatioiden avulla. He olivat kehittämässä sähköautojen latauspalvelua kuluttajille ja yritysasiakkaille. Asiakkaallamme oli jo hyvä ymmärrys arvoketjusta sekä arvonluonti mahdollisuuksista. Heillä ei kuitenkaan ollut selkeää käsitystä mahdollisesta asemastaan yksityisautojen latausmarkkinoilla, tai liiketoimintamallin toteutettavuudesta. Asiakas tarvitsi siis tukea näiden asioiden ymmärtämiseksi ennen investointipäätösten tekemistä.

Tärkeimmät tulokset

Lähestymistapa

Uuden liiketoimintakonseptin kartoittaminen vaati kolme vaihetta

Faktojen kerääminen asiakkaan aseman määrittelemiseksi yksityisautojen latausmarkkinoilla

Tähän vaiheeseen sisältyi toissijainen tutkimus, eri sidosryhmien haastatteluja ja työpaja. Tavoitteena oli ymmärtää markkina, määritellä visio sekä saada käsitys asiakkaan mahdollisesta asemasta.

Arvoa tuottavan liiketoimintakonseptin hahmottelu

Ensimmäisen vaiheen analyysin perusteella kehitettiin ja hahmoteltiin alustava konsepti.Liiketoimintamallia (Business Model Canvas) muokattiin asiakkaan tarpeisiin soveltuvaksi:

Palvelukonseptin analysoiminen ja asiakkaille tuotetun arvon hahmottaminen

Asiakaskokemuksen ja palveluprosessin analyysi loi kokonaiskuvan palvelusta ja auttoi ymmärtämään, mitä tulisi ottaa huomioon asiakkaan, kumppaneiden ja palveluntarjoajan näkökulmasta.

Snapshots from the project

Haluatko kuulla lisää tästä projektista?

OLE YHTEYDESSÄ ASIANTUNTIJAAMME
Juuso Lehto

Managing Director, Partner
juuso@bellrock.fi​
+358 45 678 4090

TAI JÄTÄ YHTEYSTIETOSI JA ME OLEMME YHTEYDESSÄ SINUUN PIAN.

Jätä sähköpostisi ja olemme yhteydessä piakkoin.

Thank you! We will get back to you.
Oops! Something went wrong while submitting the email address.

Part of
Makers of
Group

We belong to a network of extraordinary talent. When needed, we can bring in experts in design, sales and marketing into the project. We enjoy working in cross-functional teams where handovers between people are seamless and often virtual.

makersof.group