Palvelun käyttäjäksi voi päätyä eri kanavien kautta, kuten Google-mainosten ja asiakkaan omien alustojen kautta. Näitä kanavia arvioimalla ymmärrettiin niiden edut, kannattavuus ja tehokkuus.
Tehokkain asiakashankinta kanava oli muuttunut ajan myötä kanavasta 4 kanavaan 5, mikä osoitti muutoksia asiakaskäyttäytymisessä. Se auttoi havaitsemaan alueet, joihin tulisi keskittyä seuraavissa vaiheissa.
Analysoimalla asiakaspysyvyyttä kanavittain paljastui liiketoiminnalle eniten arvoa tuottava kanava.
Asiakkaan elinkaariarvo vaihteli merkittävästi kanavasta riippuen. Kanava 5 keräsi eniten uusia asiakkaita, mutta he olivat vähiten sitoutuneita palvelun käyttämiseen, eikä se siksi ollut kovin kannattava. Kanava 1 oli suhteellisen uusi, eikä se ollut kovin tehokas uusien asiakkaiden hankinnassa, mutta sen asiakkaat olivat kaikkein sitoutuneimpia. Tuloksemme osoittivat, että asiakkaita tulisi hankkia kanavissa, joilla on korkein elinkaariarvo.
Managing Director, Partner
juuso@bellrock.fi
+358 45 678 4090
Jätä sähköpostisi ja olemme yhteydessä piakkoin.
We belong to a network of extraordinary talent. When needed, we can bring in experts in design, sales and marketing into the project. We enjoy working in cross-functional teams where handovers between people are seamless and often virtual.