PROJEKTIT
Kasvustrategian laatiminen

Kannattavuuden parantaminen optimoimalla asiakashankinta kanavien yhdistelmää

Tausta ja ongelma

Kuluttajille digitaalista liikennepalvelua tarjoava yritys lähestyi meitä ymmärtääkseen paremmin asiakaskuntaansa. Yritys oli keskittynyt kasvun nopeuttamiseen tuotekehityksen ja markkinoinnin avulla, mutta asiakkaiden ja heidän käyttäytymisensä arviointiin ei ollut panostettu juurikaan - keitä asiakkaat ovat ja miten he käyttäytyvät, perustui enimmäkseen oletuksiin. Siksi asiakas tarvitsi kokeneita asiantuntijoita resurssien parempaan kohdentamiseen, asiakkaiden palvelemiseen ja liiketoiminnan yleiseen parantamiseen.

Tärkeimmät tulokset

Lähestymistapa

Parhaiden asiakashankinta kanavien tunnistaminen

Palvelun käyttäjäksi voi päätyä eri kanavien kautta, kuten Google-mainosten ja asiakkaan omien alustojen kautta. Näitä kanavia arvioimalla ymmärrettiin niiden edut, kannattavuus ja tehokkuus.

Tehokkain asiakashankinta kanava oli muuttunut ajan myötä kanavasta 4 kanavaan 5, mikä osoitti muutoksia asiakaskäyttäytymisessä. Se auttoi havaitsemaan alueet, joihin tulisi keskittyä seuraavissa vaiheissa.

Korkeimman elinkaariarvon omaavien kanavien tunnistaminen

Analysoimalla asiakaspysyvyyttä kanavittain paljastui liiketoiminnalle eniten arvoa tuottava kanava.

Asiakkaan elinkaariarvo vaihteli merkittävästi kanavasta riippuen. Kanava 5 keräsi eniten uusia asiakkaita, mutta he olivat vähiten sitoutuneita palvelun käyttämiseen, eikä se siksi ollut kovin kannattava. Kanava 1 oli suhteellisen uusi, eikä se ollut kovin tehokas uusien asiakkaiden hankinnassa, mutta sen asiakkaat olivat kaikkein sitoutuneimpia. Tuloksemme osoittivat, että asiakkaita tulisi hankkia kanavissa, joilla on korkein elinkaariarvo.

Snapshots from the project

Haluatko kuulla lisää tästä projektista?

OLE YHTEYDESSÄ ASIANTUNTIJAAMME
Juuso Lehto

Managing Director, Partner
juuso@bellrock.fi​
+358 45 678 4090

TAI JÄTÄ YHTEYSTIETOSI JA ME OLEMME YHTEYDESSÄ SINUUN PIAN.

Jätä sähköpostisi ja olemme yhteydessä piakkoin.

Thank you! We will get back to you.
Oops! Something went wrong while submitting the email address.

Part of
Makers of
Group

We belong to a network of extraordinary talent. When needed, we can bring in experts in design, sales and marketing into the project. We enjoy working in cross-functional teams where handovers between people are seamless and often virtual.

makersof.group