Asiakas oli pyrkinyt kehittämään asiakaskokemusta ja pienentämään poistumaa eri toimenpitein, mutta tulokset olivat riittämättömiä. Tiimiltä puuttui dataan ja faktoihin perustuva ymmärrys siitä, mitkä asiakastyytyväisyyteen liittyvät toimenpiteet tuottivat tuloksia ja mille asiakkaille toimenpiteitä kannattaisi kohdentaa.
1.
Tunnistimme analyysimme pohjalta vaikuttavimmat keinot asiakkaiden tyytyväisyyden ja pidon kasvattamiseksi
2.
Laskimme arviot asiakkaiden elinkaariarvosta
3.
Kohdensimme asiakkaiden pitoon liittyvät toimenpiteet korkeimman elinkaariarvon asiakasryhmille vähentäen arvokkaimpien asiakkaiden poistumaa
Keräsimme historiadataa asiakkaiden käyttäytymisestä ja ominaispiirteistä mukaan lukien sopimukset, vuotuisen laskutuksen, tuotevalikoiman ja kannattavuuden.
Dataa analysoimalla tunnistimme asiakasryhmät, joille kannattaa kohdentaa asiakastyytyväisyyttä parantavia toimenpiteitä. Jaoimme asiakkaat kolmeen arvoryhmään: korkea, keskisuuri ja matala.
Pareto-kaavio
Analysoimme nykyisen asiakkaiden hoitomallin vaikutusta ja laskimme arvion uudelle hoitomallille, jossa toimenpiteitä suunnattiin kaikkein arvokkaimmille asiakasryhmille.
Tämän analyysin perusteella määrittelimme ja pilotoimme uuden asiakkaiden hoitomallin. Uudessa mallissa rajalliset myynnin ja asiakaspalvelun resurssit kohdennettiin palvelemaan korkeimman arvon asiakkaita, varmistaen merkittävän euromääräisen vähenemän poistumaan.
BUSINESS ADVISOR
outi@bellrock.fi
Jätä sähköpostisi ja olemme yhteydessä piakkoin.
We belong to a network of extraordinary talent. When needed, we can bring in experts in design, sales and marketing into the project. We enjoy working in cross-functional teams where handovers between people are seamless and often virtual.