PROJEKTIT
Luo voittava CLV-strategia

Asiakasdatan analysointi asiakkaan elinkaariarvon parantamiseksi

Tausta ja ongelma

Asiakas oli pyrkinyt kehittämään asiakaskokemusta ja pienentämään poistumaa eri toimenpitein, mutta tulokset olivat riittämättömiä. Tiimiltä puuttui dataan ja faktoihin perustuva ymmärrys siitä, mitkä asiakastyytyväisyyteen liittyvät toimenpiteet tuottivat tuloksia ja mille asiakkaille toimenpiteitä kannattaisi kohdentaa.

Tärkeimmät tulokset

1.
Tunnistimme analyysimme pohjalta vaikuttavimmat keinot asiakkaiden tyytyväisyyden ja pidon kasvattamiseksi

2.
Laskimme arviot asiakkaiden elinkaariarvosta

3.
Kohdensimme asiakkaiden pitoon liittyvät toimenpiteet korkeimman elinkaariarvon asiakasryhmille vähentäen arvokkaimpien asiakkaiden poistumaa

Lähestymistapa

Vaihe 1

Keräsimme historiadataa asiakkaiden käyttäytymisestä ja ominaispiirteistä mukaan lukien sopimukset, vuotuisen laskutuksen, tuotevalikoiman ja kannattavuuden.

Vaihe 2

Dataa analysoimalla tunnistimme asiakasryhmät, joille kannattaa kohdentaa asiakastyytyväisyyttä parantavia toimenpiteitä. Jaoimme asiakkaat kolmeen arvoryhmään: korkea, keskisuuri ja matala.

Pareto-kaavio

Vaihe 3

Analysoimme nykyisen asiakkaiden hoitomallin vaikutusta ja laskimme arvion uudelle hoitomallille, jossa toimenpiteitä suunnattiin kaikkein arvokkaimmille asiakasryhmille.

Vaihe 4

Tämän analyysin perusteella määrittelimme ja pilotoimme uuden asiakkaiden hoitomallin. Uudessa mallissa rajalliset myynnin ja asiakaspalvelun resurssit kohdennettiin palvelemaan korkeimman arvon asiakkaita, varmistaen merkittävän euromääräisen vähenemän poistumaan.

Snapshots from the project

Haluatko kuulla lisää tästä projektista?

OLE YHTEYDESSÄ ASIANTUNTIJAAMME
Outi
Herkepeus

BUSINESS ADVISOR
outi@bellrock.fi

TAI JÄTÄ YHTEYSTIETOSI JA ME OLEMME YHTEYDESSÄ SINUUN PIAN.

Jätä sähköpostisi ja olemme yhteydessä piakkoin.

Thank you! We will get back to you.
Oops! Something went wrong while submitting the email address.

Part of
Makers of
Group

We belong to a network of extraordinary talent. When needed, we can bring in experts in design, sales and marketing into the project. We enjoy working in cross-functional teams where handovers between people are seamless and often virtual.

makersof.group